Kuvia 5.8.2014 ratavuorolta!
© Sanna Rokka

Ciao a tutti cari,

terveiset Italiasta, WDW2014:sta ja WPM2014:sta. Huikea kokemus kerta kaikkiaan. Taas kerran on pakko todeta, että mielestäni DOC on jo pelkästään riittävä syy hommata itselleen Ducati.

Tänä vuonna WPM2014 (World President Meeting 2014) kulki reittiä Wien–Linz–Zell Am See–Bolzano–Verona–Venetsia–Misano. Kolmessa ryhmässä matka taittui vauhdikkaasti - noin 1600 km viidessä päivässä - pääosin kapeita alppiteitä ja vilkkaasti liikennöityjä paikallisteitä. Täytyy myöntää, että me suomalaiset olemme tottuneet todella erilaiseen liikennekäyttäytymiseen ja -kuriin. Varsinkin ohittamiskulttuurissa on jopa järkyttävä ero.

WDW2014 vaikutti pääosin samanlaiselta kuin kaksi vuotta sitten. Uuden omistajan läsnäoloa ei oikeastaan huomannut mitenkään. Uusi Scrambler oli nähtävillä suljetussa kontissa ja se näyttikin mielenkiintoiselta noin tunnin jonottamisen jälkeen. WDW:n osallistujalukuja en ole vielä nähnyt, mutta mielestäni vaikutti siltä, ettei porukkaa ollut aivan yhtä paljon kuin kaksi vuotta sitten. Saattaa olla, että tapahtuman ajankohta heinäkuun loppupuolella ei ollut paras mahdollinen.

Klubimme kotimainen toiminta on taas kylmän kesäkuun jälkeen ollut vilkasta. Ilmoissa ei liene nyt valittamista ja pääsemme ajelemaan kohti Imatraa loistavissa sääoloissa. DCF ja myös maahantuoja on Imatralla aktiivisesti paikalla. Hostelli Ukonlinnassa on sauna kuumana jo ylihuomenna perjantaina klo 20-22, kuten myös lauantaina. Se on kaikkien klubilaisten vapaassa käytössä, joten tervetuloa lauteille.

Ajakaahan maltilla - nähdään Imatralla!

- Ride, il Presidente -

Kuvia ACF:n ja DCF:n yhteisiltä Botniaringin ratapäiviltä 23.-24.7.2014. Kiitos ajajille, järjestäjille ja kuvaaja-Sannalle.
Kauden viimeinen ratavuoro onkin sitten jo 5.8. Alastarolla. Silloin on normaali 4 tunnin vuoro, vaikka joissain tiedoissa oli aiemmin toisin.

Kuvia ACF:n ja DCF:n yhteisiltä Botniaringin ratapäiviltä 23.-24.7.2014. Kiitos ajajille, järjestäjille ja kuvaaja-Sannalle.

Kauden viimeinen ratavuoro onkin sitten jo 5.8. Alastarolla. Silloin on normaali 4 tunnin vuoro, vaikka joissain tiedoissa oli aiemmin toisin.

Ducati Club Finland – Mansaaren reissu 2014

Klubimme matkasi katsomaan tämänvuotisia Mansaaren TT-ajoja 1.-8. kesäkuuta. Pitkä odotus ja vielä pidempi ajomatka palkittiin huikealla kokemuksella, johon jokaisen motoristin kannattaa osallistua. Upean luonnon keskellä saarella, jossa aika vaikuttaa pysähtyneen, järjestetään kerran vuodessa maailman jännittävin ja vaarallisin moottoripyöräkilpailu. Kilpailutoiminnan lisäksi on mahdollisuus osallistua juhlaohjelmaan, sekä myös omatoimisesti tutkia itse mystistä saarta ja sen nähtävyyksiä.

Jos suunnittelet reissua Mansaaren TT:hen moottoripyörällä, kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä. Lauttapaikat saarelle ovat kovassa huudossa ja hyviä majoituspaikkoja on vielä vähemmän. Parhaimman kokemuksen saa jos mukana on oma pyörä. Esimerkiksi Turusta ajomatka saarelle on noin 4-8 päivää, riippuen reitistä ja vauhdista.

Tässä hieman tunnelmia reissusta kuvien muodossa:

Ryhmä perillä Mansaaren majoituspaikassa – hieman märkänä, mutta onnellisena.

Kisoissa riitti vauhtia. Hyviä katselupaikkoja on monia, ja halutessa pääsee tosi lähelle rataa… Varikkoalueella sai liikkua melko vapaasti. Kävimme siellä tervehtimässä suomalaiskuskeja Tuukka Korhosta ja Juha Kalliota.

Kun kisat eivät ole käynnissä, ja tiet suljettuna, voi itsekin kiertää rataa. Suuressa osaa sitä ei ole nopeusrajoitusta lainkaan, vaan kuljettaja voi itse päättää, mitä nopeutta on turvallista ajaa.

Oheisohjelmaan kuuluu myös näytösajoja. Ducati Teamin MotoGP kuski Cal Crutchlow kävi tervehtimässä yleisöä Panigalen päällä.

Saarella noudatetaan perinteitä. Peelistä löytyi savustamo, josta sai perinteisin keinoin valmistettua maukasta silakkaa.

Veneitä, satamia ja linnakkeita löytyi kaikkialta.

Samoin kaikennäköisiä ja -merkkisiä pyöriä.

Viikko Mansaarella oli hieno kaiken kaikkiaan. Pyöriä oli paljon kaikkialla – myös jonottamassa paluulautalle.

Ensi reissussa nähdään!

Teksti ja kuvat: Mihail Papazoglou.
Viikonlopun EAK-kurssilaiset saivat nauttia hetkittäin jopa hieman tukalan helteen lisäksi monipuolisista teoria- sekä ajotaitoharjoituksista Vantaalla Bridgestonen tiloissa. DCF osoitti että hallituksen ja jäsenien avulla pystytään luomaan tapahtuma joka kiinnostaa laajaa harrastajajoukkoa ja tarjoaa korkeatasoista koulutusta turvallisissa olosuhteissa. Näitä lisää! Kouluttajien lisäksi itsensä laittoivat likoon mm. Mika Kekki, Heta Komonen ja monet muut henkilöt. Paikalla oli myös Moto1 -lehden toimitus, Ducati ja Bridgestone Finland. Herkullinen lounas tuli molempina päivinä ravintola Vaelsasta. Kiitos osallistujille, kouluttajille ja yhteistyökumppaneille!

Kuvat: Seppo Korhonen

Tämänvuotisessa Guzziclubin järjestämässä Italo Rallissa kardaani vs. ketju köydenvetokilpailun vei ketjujoukkue. Suurin kerho -palkinto meni Gruppo Guzzille.

Menneenä viikonloppuna järjestetyt MP14-messut keräsivät jälleen motoristit Helsingin Messukeskukseen. Ducati oli vahvasti esillä uuden maahantuojan voimin. Myös Ducati Club of Finland osallistui messuille maahantuojan osastolla. Paikalla vieraili runsaasti nykyisiä ja toivottavasti myös tulevia jäseniämme.

Tapahtumista kevään suuri EAK-kurssi ja rata-ajopäivät olivat kaikkien huulilla, samoin esimerkiksi Man-saaren ajoihin lähtö ja World Ducati Week. Luonnollisesti myös kotimaan tapahtumat herättivät paljon keskustelua. Oli ilo huomata kuinka klubimme aktiivista toimintaa arvostetaan. Tämä lupaa hyvää tulevan kesän tapahtumille!

Kiitos kaikille teille jotka autoitte pyyteettömästi omalla työpanoksellanne messujen onnistumiseen!

Kuvia MP-messuilta!

Kova pakkanen, sekä vielä kovempi kiipeäminen Laajavuoren huipulle ja mäkitorniin DCF:n toisilla talvipäivillä. Olympiavoittaja Jani Soininen toimi oppaana!

Lisää pikkujoulutunnelmia: Kierros Porsche-myymälässä ja Ducati-huollon tiloissa. Myöhemmin iltaa jatkettiin ravintola Vaelsassa.

Ducati Club Finlandin pikkujoulut uuden maahantuojan vastavalmistuneissa myyntitiloissa Helsingissä saivat runsaan osanoton.

"Virallisessa" osuudessa il presidente Ride piti pienen puheen ja täräytti huilullaan juhlan kunniaksi Italian kansallislaulun. Forza Ride! Kuulimme myös Ducati Suomen Brand Managerin Joe Chiodon tervetulopuheen sekä Ducatin tärkeimpien uutuuksien esittelyt.

Tilaisuudessa oli läsnä satakunta ducatistia sekä eräs yllätysvieras suoraan Italiasta: uusi Monster 1200S. Pyörä oli Suomessa vain käymässä varta vasten tätä tilaisuutta varten ja se lähteekin heti ensi viikolla takaisin tehtaalle.

Buon Natale!

DCF:n pikkujoulut lähestyvät jo kovaa vauhtia. Tilaisuushan alkaa uuden maahantuojan tiloissa Ducati Centerissä (Hernepellontie 27, Helsinki) lauantaina 14. joulukuuta kello 16 ja jatkuu myöhemmin hyvän italialaisen ruoan sekä hyvän seuran parissa ravintola Vaelsassa.

Ravintolaillallinen on “loppuunmyyty” mutta uuden maahantuojan tiloihin ovat kaikki tervetulleita! Huhu kertoo paikalle saapuvan jotain, jonka näkee Suomessa ensi kertaa..

Ruokailuun osallistuville on järjestetty kuljetus maahantuojan tiloista.

Toivotamme kaikki tervetulleiksi jo etukäteen!

Ohessa kuvia DCF:n ensimmäisistä pikkujoulusta (1998).

Kekkerit järjestettiin Helsinki Racing Clubin kanssa yhdessä. DCF voitti klubien keskinäisen kilpailun parhaasta “kuusesta” pikkujouluissa.

Terveisiä DCF Vuosikokouksesta Museokeskus Vapriikista Tampereelta 23.11.2013

Ducati Club Finlandin vuosikokoukseen Tampereelle saapui 35 jäsentä. Puhetta johti Juha Kyllönen, sihteerinä toimi Anja Rovio ja ääniä laskivat kahdessa lippuäänestyksessä ansiokkaasti Erkki Asikainen ja Jorma Lantta, jotka myös aikanaan tarkastavat kokouksen pöytäkirjan. 

Kokous kesti reilun kaksi ja puoli tuntia ja keskustelua käytiin vilkkaasti, mutta hyvässä hengessä kaikista asioista: Menneestä toiminnasta ja siihen liittyen tilinpäätöksestä, tulevan kauden toimintasuunnitelmasta, talousarviosta, klubin jäsenyydestä SMOTO:ssa ja DCF:n roolista osana kansainvälistä DOC:ia.

Alla lyhyesti tehdyistä päätöksistä:

  • DCF pysyy SMOTO:n jäsenenä
  • Vahvistettiin plussalle jäänyt tilinpäätös ja kuultiin aktiivisen vuoden toimintakertomus
  • Myönnettiin tili- ja vastuuvapaus hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille
  • Hyväksyttiin tulevan kauden toimintasuunitelma ja talousarvio. Toimintasuunnitelman tapahtumat siirretään tapahtumakalenteriin omille paikoilleen yhdistyksen nettisivulle mahdollisimman pian.
  • Päätettiin pitää liittymis- ja jäsenmaksut sekä maksujen erääntymisaika ennallaan. Jäseniä muistutetaan maksusta sähköpostilla.
  • Hallituksen koko on edelleen pj, 6 varsinaista ja 1 varajäsen 
  • Uusi hallitus: pj Ride Riuttamäki, vanhoina jatkavat jäsenet Jouni Heikola, Arno Saine ja Ari Vuori, erovuoroisista uudelleen valittiin Anja Rovio, uusina valittiin Mika Kekki ja Jaakko Viitanen, varajäsenenä jatkaa Heta Komonen
  • Toiminnantarkastajaksi valittiin Jukka Vehkaoja, varalle Jouko Saine

Lisäksi kuultiin Jakke Rosenlundin tietoisku Ducatin maahantuonnin, jakeluverkoston, huollon ja varaosien saannin järjestelyistä. Cavallino hoitaa jakelun ja huollon pääkaupunkiseudulla, varmistettuja jakelijoita ovat RM Heino Tampereella ja Menokone Kouvolassa. Huoltoa saa edelleen ainakin Heinolta Tampereelta, varaosien saanti nopeutuu ja hintojenkin odotetaan asettuvan ”Eurooppalaiselle tasolle”. 

Kiitos kaikille osanottajille ja erityisesti aktiivisille keskustelijoille. Hallitus tarvitsee tällaista rakentavaa ja toimintaa kehittävää vuorovaikutusta jäsenten kanssa. Uusi hallitus on palveluksessanne ja yrittää edelleen ”parantaa juoksuaan”.

Muistakaahan ilmoittautua Pikkujouluun. Luvassa on Cavallinon hienot puitteet ja hyvää italialaista ruokaa.

- Anja

Ajokauden loppu häämöttää mutta Ducatiistaisin sää on meitä suosinut.

Tällä viikolla ajoimme Muototerän konepajalle, jossa Matti Tahlo, paremmin motpiireissä tunnettu nimellä Motomatti, esitteli meille moottorinohjausjärjestelmien toimintaa.

Tosi mielenkiintoinen ilta ja ensi kesänä tamperelaisten mopot keulii!

Kotimatkalla oli sitten mukava tunnustella kuinka oma pyörä käyttäytyy eri kierrosalueilla.

Aina oppii uutta kun on kotoa poissa!

Motomatin blogia voit seurata täältä:
http://www.motomatti.fi/
motomatti@gmail.com

Kuva vuodelta 1997 - Minä ja uusi Monster. Clubi ja pyöräni ovat siis saman ikäisiä.
-Heta

Kuva vuodelta 1997 - Minä ja uusi Monster. Clubi ja pyöräni ovat siis saman ikäisiä.

-Heta